Veelgestelde vragen

Kan ik bellen met VoIP eerst proberen?

Wij laten we u graag de kwaliteit en functionaliteit van bellen met Voip ervaren. U kunt gewoon een nieuw nummer aanvragen, deze is immers per dag opzegbaar. Bij dit account ontvangt u een telefoonnummer om gebeld te worden, inloggegevens voor op een voip toestel en uitleg over de mogelijkheden. Zo kunt u na de testfase besluiten om al dan niet over te stappen met behoud van uw eigen nummer(s).

Is het mogelijk om mijn huidige telefoonnummer(s) mee te nemen?

Wij kunnen uw telefoonnummers in zowel Nederland als vele andere landen overzetten naar ons netwerk (porteren). Dit dient u kenbaar te maken bij het bestellen van uw voip abonnement.

Wat moet ik doen om mijn nummer te behouden

Om je nummer te behouden stuur je ons je laatste factuur toe met hierop aangeven welke nummers je wilt behouden.

Kan ik VoIP-bellen zonder mijn PC aan te laten staan?

Ja dat kan! De VoIP-diensten van Peɐhi zijn gebaseerd op het protocol SIP. Wanneer u een voip toestel heeft kunt u bellen en gebeld worden zonder dat uw computer aanstaat. Dit werkt prima en heeft bovendien een betere kwaliteit dan met een headset via uw computer.

Kan ik ook buitenlandse telefoonnummers aanvragen bij Nedservices?

Wij kunnen in vele landen geografische telefoonnummers, nomadische telefoonnummers en servicenummers aanbieden en porteren. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Hoe snel kan de Nedservices dienst actief zijn ?

Binnen het uur kunt u bereikbaar zijn op een nieuw telefoonnummer en kunt u uitgaand bellen. Het behouden van uw eigen telefoonnummer duurt ongeveer 10 werkdagen.

Kan ik nog bellen of gebeld worden als mijn internetverbinding niet werkt?

Uw internet verbinding is een belangrijk onderdeel van uw VoIP-aansluiting. Indien de internet verbinding niet meer werkt, kunt u hierover niet meer bellen of gebeld worden. Hoewel internet verbindingen tegenwoordig zeer betrouwbaar zijn, dient u voor uw organisatie de afweging te maken of dit voldoende is. Nedservices zorgt er altijd voor dat u bereikbaar blijft door een noodschakeling te programmeren naar een mobiel nummer(s) naar keuze.

Moet ik mijn huidige contract beëindigen/opzeggen?

Indien u uw bestaande nummer mee wilt nemen naar ons, dan dient u uw huidige aansluiting niet op te zeggen. Doet u dit wel, dan is bij een aantal partijen (zoals KPN) nummerbehoud niet meer mogelijk.